Matilda Melkersson

Tjena. Mitt namn är Matilda Melkersson och jag är född 1994. Jag bor på en stor häst gård i Västerås hos Louise Haaga, Skästa Gård. Jag jobbar som groom åt Emma Kåbring vilket betyder att jag är hästskötare. Gör allt från att släppa ut hästarna i hagen till att mocka och hjälpa Emma när hon ska iväg på tävlingar. Min familj bor en bit utanför Stockholm på en hästgård där min syster har sina hästar.
Jag tränar för Louise Haaga och har förtillfället bara en häst. Min häst heter Bernini Z och är en valack e. Eurocommers Berlin. "Ben" är 7 år gammal och vi ska om 2 veckor debutera 1.30m ihop. Jag har ägt honom i ett år nu och är hur nöjd som helst med min fina häst.
Innan Ben red jag flera olika ponnysar, dem bästa va Libistro och Bonny. Jag tävlade upp tom Msv A med Libistro samt lag-SM och globenkval. Honom hade jag i 5 år och saknar honom alldeles för mycket. Och Bonny tävlade jag bara i ett år då jag blev för gammal sen. Vi tävlade upp tom Msv B med vinster, och jag kan verkligen säga (inte bara för att hon va min) så är hon den finaste ponnyn jag sett. Fick höra de av alla tränare och människor runt om, hon va (är) fantastisk.
 
Annars då, när jag inte jobbar så brukar jag åka hem från Västerås. Jag är då med mina vänner, festar, umgås med familjen, shoppar ja allt de som vanliga ungdomar gör ;) Jag jobbar dock måndag-fredag samt varannan helg så åker inte hem så jätteofta. Sen så klämmer jag ju självklart också in tävlingar vilket alltid går före allt annat förutom jobbet.
 
Nu hoppas jag att ni har lite mer koll på mig men självklart kommer ni ju få veta mer under tiden.
 
Libistro
 
Bonny
 
Och min stjärna, Ben!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0