Mira - Poodle style

Det som står på schemat idag är att klippa min lilla vovve Chilla. Just nu är hon väldigt tuffsig och ser nästan ut som ett litet troll. Jag har funderat mycket under kvällen innan hur jag ska styla henne. Något som jag tycker är asballt skulle vara att fixa dreadlock på hennes huvud och sedan ha henne ganska kortklippt på resten av kroppen. Men jag är inte helt hundra om familjen är med mig på detta plan så får nog tagga ner lite när de gäller den saken. Vi brukar klippa Chilla ganska naturligt så hon ser ut som en vanlig hund. Runt nosen och ögonen måste hon tyvärr kortklippas eftersom hon får in mycket hår i munnen och ögonen just nu vilket irreterar henne. Men innan hon ska klippas är det mycket jobb med att först bada henne och sedan borsta ut hela hennes päls, annars går inte maskinen bra. Chilla hatar dessa dagar men de brukar vara så att hon tycker de är ganska skönt efter!
 
De första två klippningarna tycker jag är hemska och de övriga tre blir jag bara arg när jag ser.. STACKARS HUNDAR! Forskarna har visat att pudlarna nu klättrat över collie och blivit utsedd till världens smartaste hundras. Hur kan man då göra såhär mot dem..
 
Såhär ser fina pudlar ut enligt mig. I högra hörnet ser ni pudeln med dreadlocks, huur coolt. Jag vill verkligen att Chilla ska ha så, sjukt ballt!
 
Ni kommer få se före och efterbilder senare. Nu måste jag sätta igång!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0