På jakt..

Soorylorry för den dåliga uppdateringen, inte meningen. Jag har vart sjuk och Matilda har inte kunnat blogga.
 
Som rubriken lyder är jag alltså på jakt efter den nyttiga goda bakelsen :D Nyttig och bakelse går ju inte riktigt ihop men jag ska försöka bli nyttig nu. Eftersom jag ändå är en sån godisgris har jag bestämt mig för att försöka både kunna äta god "mat", samt äta nyttigt. Ni ska få följa med på min "lilla resa" och jag lovar vara 100% ärlig om vad jag tycker. 
 
Idag testade jag t ex ett recept som jag hittade på en blogg. Det ska vara som en chokladkaka fast nyttig. Jag kan ju meddela att jag höll på att spy båda gångerna. Gjorde den två gånger på olika sätt för att försöka få den god, men uppenbarligen misslyckades totalt.
 
Om ni vill testa så ser receptet ut såhär:
 
1 äggvita
1/2 msk kakao
1 msk mjölk
Stevia, smaksett den som du vill ha det. 
 
Blanda allt i en skål/glas. Ställ in den i micron i ca 1 min sen är den klar. Toppa med lite bär och vaniljsocker. Testa och se vad ni tycker. Jag gillade det inte!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0