Mira - Tandbesöket

Tandläkartiden gick bra, fick dock lite skäll av min tandläkare för att jag inte använder tandtråd. Om jag inte gör de nu denna vecka kommer jag inte kunna bleka tänderna för de kommer skada för mycket på mitt tandkött. Det jag gjorde idag var en blekskena. De tröck in en lerklump i min mun som sedan stelnade, så gjuter de av dem typ. Inte helt säker. Nästa tid jag har är den 9 oktober, då kommer jag få skenan och själva blekningsmedlet. Jag kommer då också få mer intruktioner så jag kan berätta mer. 
 
Det man ska tänka på när man bleker tänderna är att INTE köpa någon billig på internet. Gå och prata med din tandläkare innan så tipsar de om de bästa medlet och hur du ska göra på bästa sätt. Många tandblekningar förstör tänderna totalt. Det jag kommer göra är att använde ett medel som min tandläkare tipsade om. Sen kommer jag vara noga med att följa hans instruktioner och bleka succesivt och inte allt på en gång! På det sätter kommer de vara mer skonsamt mot tänderna och ge ett mer hållbart resultat. Det kommer bli lite dyrare men kommer vara mycket bättre!

 

Jag ska försöka göra en sån här bild sen så får ni se :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0