Matilda - Ny sadel till Ben

Lite spontant sådär, nu har Ben fått en ny sadel ^^ Visste inte att sharpman skulle komma idag så när Mia sa de sprang jag till ridhuset och frågade om de hade tid för Ben också. Sprang då å hämtade honom o sedan provade vi en sadel. En jätteskön o snygg Altair, den låg verkligen jättebra på Ben och jag fick en väldigt bra sits i den. Min gamla sadel gled bak så han vill inte jobba på lika bra med ryggen i den. Men med den nya blev han lättare att rida ihop. Min förra var även bomullsstoppad och man hamnar då högre upp medans med den nya kommer man mer ner på hästen vilket är skönare enligt mig!
Dem gav mig väldigt mycket beröm för att jag har ridit Ben så himla bra, dem sa att han var väldigt välmusklad över ryggen och att han va så mjuk och fin i musklerna. De är tydligen jätteovanligt med hästar som är så fina i ryggen så de va jätteroligt :D Dem sa att trots att hans förra sadel inte låg bra så måste jag ha ridit honom väldigt bra för att ryggen ska vara så fin som den är. Va verkligen jätteroligt att höra, dem tyckte jättemycket om Ben! 
En sån vart de, en Altair by Antares. Superskön att rida i, blir jättebra med en ny sadel till tävlingen på Lördag. Nu ska min syster få ta hem min gamla sadel så hon slipper rida i dressyrsadel jämt på sina hästar. Skönt att kunna slänga på en hoppsadel om hon tex ska ut o rida! :) 
 
Vi fick även ett shabrak på köpet som det står Sharpman på, de va faktikt väldigt snyggt. Sen fick vi även med olja som jag ska smörja in sadeln med nu i början då lädret är lite tort. Så ska göra de nu dem första dagarna så att lädret blir bra! 

Kommentarer
Postat av: Emma

sv: tack! :)

2013-10-03 @ 21:58:10
URL: http://emmandens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0