Matilda - Gävle 5/10

 
Här är filmen från tävlingen förra helgen, alltså en 1.20m. Tycker han var väldigt fin, bra rytm trots att banan var ganska svår och ridhuset ganska litet. Det var våran första 1,20m inomhus, vi har faktiskt bara tävlat 3 st tävlingar inomhus totalt. Med tanke på hur lätt han gör det där blir det nog inte så stor skillnad för honom att hoppa 1.30m, som sagt det hänger mest på mig! 
 
Petet i omhoppningen var faktiskt ganska onödigt, jag kunde haft lite mer ytterhjälper men tycker han ska klara det ändå. Han är ju dock inte så gammal så det är ändå ganska bra att från början inte hjälpa honom för mycket för då tar det längre tid för honom att lära sig själv. Dock vill jag alltid ha kontroll o fixa allting så jag gör ganska mycket åt honom ändå vilket jag borde sluta med men det är svårt! 
 
Han är iallafall världens finaste och jag är väldigt nöjd med rundan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0